Föreningen

Trivselregler

För att alla ska kunna trivas ihop i huset följer vi ett antal trivselregler:

• Tänk på grannarna och spela inte för hög musik. Sätt gärna upp en lapp när ni ska ha fest.
  • För allas trevnad ska det vara tyst efter 22:00 på vardagar och 23:00 på helger.
  • Vi hjälps åt att rapportera avvikelser och fel. Ser vi något som är trasigt rapporterar vi det till styrelsen tex via mail.
  • På grund av brandrisk och utrymningsmöjligheter är det förbjudet att ställa saker i trapphuset samt i gångarna på vinden och i källaren.
  • Sopor skall sopsorteras i miljöhuset och får ej ställas i trapphuset.
  • Alla medlemmar, människor som djur, är välkomna på gården, men den är ingen rastplats.
  • Följ ordningsreglerna för tvättstugan och lämna den i fint skick efter er.
  • Nyheter och information sätts upp på anslagstavlor i trapphusen samt här på hemsidan och det är den boendes skyldighet att själv ta del av dessa.
  • Cyklar ska parkeras i cykelförrådet eller i cykelställ på gården.

Stadgar

Stadgarna reglerar bland annat förhållandet mellan föreningen och dess medlemmar.

Stadgar (PDF) »

Årsredovisningar

2011 april (PDF) »

Styrelse

Styrelsen kan kontaktas på brf.vasa.6.2@gmail.com

Styrelsen på Storgatan 21 är mycket passionerad och arbetar intensivt för att Storgatan 21 ska bli en av Göteborgs absolut mest eftertraktade adresser.

Storgatan 21

Brf Vasastaden 6:2, Göteborg

Bostadsrättsföreningen Vasastaden 6:2 - Storgatan 21 - 411 24 Göteborg - brf.vasa.6.2@gmail.com